5 tips om weer terug in het ritme te komen

Vakanties weer voorbij, terug naar al je schema’s en aan de bak!
Het is voor iedereen altijd weer even wennen; geen lange avonden meer buiten met wijn op het terras, je moet je weer bezig houden met de bed tijden van je kind, helaas weer wekkers zetten, elke dag weer gevuld volgens planning en naar kantoor..

Hoe kom je nou zo snel mogelijk weer in het ritme?

5 TIPS volgens Food I Love

1. Maak een weekplanning

We kunnen dit eigenlijk niet vaak genoeg zeggen, maar gebruik een weekplanner! Zo kan je van te voren al nadenken wat je op welke dag gaat doen. Het brengt rust in je hoofd en je komt minder snel voor verrassingen te staan. Met de foodilove weekplanner houd je het lekker overzichtelijk.

2. Prik vaste dagen voor vaste dingen

Bedenk op welke dagen je het beste kunt gaan sporten bijvoorbeeld. Is dat op dinsdag, omdat je dan een uurtje eerder klaar bent met werken? Of de maandagavond, om meteen de spits van de week af te bijten? Benoem vaste dagen voor vaste dingen. Dit hoeft dus niet alleen sport te zijn. Zo is de zondag bijvoorbeeld ook een fijne dag om de weekplanning (tip 1) te maken en alvast boodschappen te doen. Zo komt het ritme na de vakantie echt wel terug!

3. Schrijf doelen op

Wat wil je precies gaan bereiken? Wil je vaker gezond eten? Wil je meer stappen zetten op een dag? Door een doel niet alleen te bedenken maar ze ook daadwerkelijk op te schrijven haal je ze dichterbij. Houd je doelen er dan bij als je een weekplanning gaat maken, zodat je gericht aan deze doelen kunt werken. Schrijf ook kleine doelen op, we geven je hier 5 voorbeelden van kleine doelen.

4. Ben lief voor jezelf

Je weet intussen dat streng zijn voor jezelf vaak averechts werkt. Heb je opstartproblemen na de vakantie? Ben dan ook lief en begripvol naar jezelf. Je frustreren over het feit dat je het even wat lastiger hebt dan normaal, maakt het vaak alleen maar erger. Heb er vertrouwen in dat ritme na de vakantie (weer terug) komt! In “Nooit meer op dieet!” gaan we hier dieper op in.

5. Pas op voor een sociale jetlag in het weekend

Ga je in het weekend later naar bed dan door de weeks? Zet je geen wekker? Dan kan je op maandag wel eens last hebben van een sociale jetlag. Eigenlijk gebeurt dan hetzelfde als na de vakantie: je bent even je ritme kwijt, waardoor het meer energie kost om het op te pakken. Aangezien je nog probeert te werken aan je ritme na je vakantie, is het misschien niet handig om je ritme de eerste weekenden na de vakantie om te gooien. Probeer een middenweg te vinden, bijvoorbeeld door wel een wekker te zetten maar een uur later dan normaal.

WEES LIEF VOOR JEZELF!
Gun jezelf een nieuwe outfit en kom even shoppen tijdens onze sale in Amsterdam
dames sample sale

Sample sale

PINC Sale Gastenlijst

Als eerste uitgenodigd worden voor de sample sales?
Meld je hier aan voor de gastenlijst.
AANMELDEN
close-link
Pssst! Sta jij al op de PINC Sale gastenlijst?
close-image